Dr.Paul Costache (Audio)

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Despre dieta crudivoră dar și limitele ei

Din ce în ce mai mult se vorbește despre Raw Food Diet (Dieta crudivoră)

Smoothies strawberry

Smoothies strawberry

 

Nutriționistul european, Prof Zigelmayer ilustrează perfect schimbările biochimice totale pe care le produce căldură în hrană, cu aceste cuvinte: “Este o certitudine faptul ca gătitul alterează starea coloidală a hranei: descompune compușii moleculari complecși, alterează structura și tensiunea de suprafața a moleculelor, gradul de dispersie, tensiunea osmotică, gradul de dilutie, dispersia coloizilor moleculari (?), capacitatea de reținere apei și calitățile hidrofobe ale coloizilor, alterează viscozitatea și reduce gradientul de energie…

Starea crudă asigură menținerea substanțelor din hrană, previne alterarea proteinelor, prezervă sărurile minerale originale în concentrație optimă… Cu cât energiile din hrana sunt menținute în compușii și echilibrul original, cu atât mai puternic efectul total și eficientă.”


De ce să optăm pentru mâncarea crudă (raw food) ?
Care sunt beneficiile unei astfel de diete? “Încălzind orice mâncare distrugem majoritatea conținutului de vitamine, minerale, și proteine, formându-se particule otrăvitoare de acizi anorganici. Toată dieta care cuprinde în mare parte crudități este cea mai indicată și în stare să ne susțină sănătatea.” (dr. Virginia Vetra)

Nu o să vă vină să credeți dar iată ce se întâmplă în primele 3 minute ale gătirii mâncării la temperaturi înalte:
* ”“ 100% din enzime sunt distruse
* ”“ funcția fibrelor naturale este anulată
* ”“ carbohidrații se caramelizează
* ”“ clorofila se degenerează
* ”“ 30-50% din procentajul de vitamine și minerale sunt distruse
* ”“ pesticidele din ingrediente sunt restructurate în componente și mai toxice
* ”“ grăsimea este modificată chimic, generând numeroase substanțe carcinogene care ulterior duc la dezvoltarea de tumori și cancer. Acestea sunt: acroleina, hidrocarboni și benzpiren ”” unul din cei mai puternici agenți cancerigeni existenți.
* ”“ mâncarea digerată ajungând în sânge transportă minerale anorganice prin sistem, stabilindu-se în artere, vene, încheieturi și organe interne și cauzând pierderea flexibilității și îmbătrânirea prematură.

* Gândiți-vă puțin: de ce mulți pacienți bolnavi de cancer sunt supuși unei diete crudivore? De ce li se interzic mâncărurile gătite, carnea și lactatele? Pentru că este un lucru bine știut și de către cadrele medicale că toate aceste alimente provoacă extinderea tumorii la nivelul întregului corp.

DAR ATENTIE !

Prea multă hrană nedigerată poate duce la solicitarea intestinului, formarea de gaze și apariția de crampe. Alimentele cum sunt leguminoasele, cartofii și majoritatea cerealelor sunt mai bine digerate și mai hrănitoare atunci când sunt gătite, fie prin fierbere fie prin coacere.

Posibilă protecție
Gătirea reprezintă o măsură preventivă împotriva unor bacterii mortale sau vătămătoare, cum ar fi Salmonella și E. coli 07:H157. Este nevoie de căldură destul de multă pentru a distruge aceste microorganisme periculoase care se găsesc pe cele mai diverse alimente. Un număr destul de mare de intoxicații alimentare au fost cauzate de alimente crude sau gătite în mod necorespunzător contaminate cu aceste microorganisme. Gătirea fasolei ajută la diminuarea flatulenței (producerii de gaze). Oligozaharidele din leguminoase (compuși glucidici nedigerabili) care produc flatulență sunt parțial îndepărtate prin procedeele obișnuite de gătire.

Adevărata reformă a sănătății
Se pare că o dietă totalmente crudă are de fapt unele dezavantaje. În timp ce consumarea de fructe, legume și nuci crude într-o cantitate rezonabilă este un lucru bun, o dietă crudă în totalitate nu reprezintă cea mai bună alegere. Combinarea alimentelor crude și gătite este cea mai conformă cu datele științifice. Este important de notat că legumele gătite sunt mai atractive, mai gustoase și mai hrănitoare, desigur dacă nu sunt excesiv tratate termic.
În ce privește problemele de reformă a alimentației, am face bine să evităm cu grijă pozițiile extreme. Reforma sănătății poate fi compromisă prin vederi extreme și ideile înguste pot să aducă prejudicii cauzei reformei sănătății. Atunci când este dusă la extrem, reformarea sănătății poate deveni o „deformare”.

1 comment to Despre dieta crudivoră dar și limitele ei

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>