Dr.Paul Costache (Audio)

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

De ce hrana vie ? interviu cu Ligia Pop

FlashLifeMagazine: Prezentați-ne, vă rog, beneficiile unei alimentații bogate în crudități.

Ligia Pop: Dacă reușim să aducem un procent cât mai mare de alimente vegane, crude în viața noastră vom observa schimbări majore. Aceasta ne menține tineri la corp și ageri la minte, plini de armonie și pace interioară, și gata de a vedea viața în alte culori.

În plus, cine nu și-ar dori să arate ca o persoană de 40 de ani la vârsta de 50, 60 ani? Să dau un exemplu: Karyn Calabrese a fost un model celebru în USA și în 2000 a fost invitată la show-ul lui Oprah pentru a povesti lumii despre secretul tinereții ei. La fel ca toate celebritățile îngrijorate de aspectul și sănătatea lor, Karyn a fost vegan 30 ani, și în ultimii 20 de ani, adepta 100% a dietei raw vegan. La vârsta de aproximativ 60 de ani, ea arată ca și de 40, cu pielea netedă, corpul suplu și părul mătăsos. Promovează acest fel de alimentație atât prin cuvântări, clase cât și prin intermediul restaurantului ei raw vegan din California, unde știm că există cele mai multe restaurante cu acest specific.

Și revin la întrebare: beneficiile mâncării raw vegane consta în superioritatea ei nutriționala față de mâncarea gătită, în conținutul ridicat de nutrienți regăsit în crudități, ca și vitamine, minerale, proteine și enzime (sunt tot proteine, dar au roluri specifice în corp). În bucătăria raw vegană, alimentele nu sunt pregătite peste 40C, și asta înseamnă că enzimele din ele sunt intacte și gata să ne ajute în orice reacție chimică din corp, cât și în protejarea și lupta acestuia împotriva bolilor, așa cum le este menirea. Și fiindcă restul moleculelor din mâncarea vegetală sunt intacte, sunt de o sută de ori mai ușor de asimilat, și nu suprasolicita ficatul, fierea și pancreasul, așa cum se întâmplă cu cele animale. E important să nu uităm următorul aspect: cruditățile conțin cei opt aminoacizi esențiali pentru corpul nostru.

 

 

Medicina spune că rezervele corpului uman de enzime sunt foarte limitate, și în permanență trebuie realimentate. Atunci când nu mai avem enzime, suntem considerați fără viață. Numai mâncarea VIE și în special cea plină de clorofilă conține enzime vii, deoarece prin gătire se distruge orice enzima. Distrugerea enzimelor face din mâncare doar o materie fără calitate, plină de calorii goale, străină corpului și greu de digerat, iar de aici vine dorința omului de a mânca mai mult pentru a se sătură.

 

 

Art Baker, autorul cărții “Gătește mai puțin, simte-te mai bine” spunea că prin temperaturi înalte începând de la primele 3 minute, au loc următoarele transformări chimice și citez:

* 100% din enzime sunt distruse

* funcția fibrelor naturale este anulată

* carbohidrații se caramelizează

* clorofila se degenerează

* vitaminele și mineralele sunt distruse în mare parte

* pesticidele din ingrediente sunt restructurate în componente și mai toxice

* grăsimea este deformată, generând numeroase substanțe carcinogene care ulterior duc la dezvoltarea de tumori și cancer. Două exemple sunt acroleina și benzopyrene.

* mâncarea preparată termic și digerata, ajungând în sânge, transporta minerale anorganice prin sistem, care se stabilesc în artere, vene, încheieturi și organe interne, și cauzează pierderea flexibilității și îmbătrânirea prematură.

De asemenea, dr. Virginia Vetra scria: “Încălzind orice mâncare distrugem majoritatea conținutului de vitamine, minerale și proteine, formându-se particule otrăvitoare de acizi anorganici. Toată dieta care cuprinde în mare parte crudități este cea mai indicată și în stare să ne susțină sănătatea.” Și are dreptate, ne preparam mâncarea la foc, o refrigeram, o reîncălzim la foc sau și mai rău, la microunde, după care o mâncăm. Oare cu ce ne nutrienți ne mai alegem din ea?

Interviul este extras de aici, unde puteți să îl citiți integral http://flashlife.eu/2011/02/ligia-pop-cu-primavara-la-masa-in-orice-anotimp/

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>