Dr.Paul Costache (Audio)

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Goji – cum sa le consumam

Goji sunt parte din medicina chineza de peste 5.000 de ani și contin foarte multi antioxidanti, minerale, carotenoide și alti fitonutrienti. Dar foarte multi oameni nu știu să le includă in alimentatia zilnica! Prezentam astfel cinci modalitati simple de a mânca mai multe fructe goji și de a experimenta beneficiile lor extraordinare pentru sanatatea noastra.
fructe-goji
Cele mai multe fructe de goji sunt vândute în întreaga lume sub forma de boabe uscate. Gândiți-vă de ele ca la niste stafide, dar ceva mai usacate. Ele au oarecum un gust dulce, dar gustul lor este de fapt mult mai complex datorită multitudinii de nutrienti si minerale pe care le furnizează.

Cum sa le consumam:

1) In bauturi (smoothies) de fructe
Se foloesesc fructe ecologice proaspete sau congelate, se amesteca cu laptele vegetal preferat (ex: lapte de migdale), apoi se adaugă o lingura de fructe goji. De asemenea, se pot adauga seminte Chia, pulbere de rodie, camu camu sau alte superalimente.

2) Se presara pe fulgi de ovaz sau cereale
Să ia doar o lingura sau doua de goji si se presara peste orice cereale. Asta crește instantaneu densitatea nutritionala a cerealelor si in acelasi timp furnizeaza minerale, cum ar fi zinc si fosfor. În plus, sunt bogate în vitaminele C și E, în formele lor naturale, nu forme sintetice de vitamine.

3) In amestecuri de nuci si alte seminte
Orice amestec de nuci sau seminte folosit in călătorii ca si gustare, poate fi instantaneu îmbunătățit prin adăugarea de fructe goji. Asta nu numai ca adauga un gust deosebit amestecului, dar are si o culoarea naturala care face sa para mult mai delicios, fără a utiliza culori artificiale.

4) Se înmoaie în apă pentru a face “ceai goji”
Când sunt înmuiate în apă – fie rece sau calda – fructe goji se umfla si elibereaza substante nutritive în apă. Au fost folosite de mii de ani în China pentru a face ceai de “fructe” bogat in nutrienti. Puteți face acest lucru acasa, în doar câteva minute, și puteți amesteca, de asemenea, fructele goji cu alte ceaiuri pe care le folositi deja.

5) Coaceți în brioșe și pâine
Deși fructele goji sunt mult mai bogate in nutrienti atunci când sunt consumate crude, ele sunt valoroase chiar si daca sunt coapte. Acest lucru înseamnă că le puteți amesteca în rețetele de paine, prajituri și veți spori imediat densitatea lor nutritivă.

Fructe goji au putere antioxidanta mai mare decât broccoli!
In scara ORAC se poate vedea ca fructele goji au un scor antioxidant mai mare decât broccoli, strugurii și căpșunile.

Ele sunt pline de antioxidanți și carotenoizi și au fost folosite de peste 5.000 de ani pentru a promova vitalitatea și longevitatea ca parte din medicina tradițională chineză.
Sursa: http://www.naturalnews.com/036534_goji_berries_nutrition_recipes.html

1 comment to Goji – cum sa le consumam

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>