Dr.Paul Costache (Audio)

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Imunitatea – cel mai bun medicament

Factori care cresc apărarea corpului :

lifestyle-300x200practicarea cu regularitate a exerciţiului fizic ;

 

dieta vegetariană corectă, echilibrată, cât mai variată şi apropiată de cea ideală – modelul vegan ;

alimentaţia bogată în vitaminele C, E, A, B6, coenzima Q10, şi minerale de tipul Mg2+, Zn, Se, Ge, Mn, Cu. Consumaţi cât mai multe substanţe cu proprietăţi anti-oxidante şi veţi avea o sănătate „de fier”, iar durata dvs. de viaţă va creşte semnificativ ! ;

 

 

 

jw-0-350a-fresh-vegetable-juice_1920x1200_59996alimentaţia bogată în sucuri de fructe şi legume proaspete, cât şi cea formată din fructe şi legume care au culori intense ;

 

 

 

dieta de origine vegetariană cu alimente ce conţin un procent de peste 20% proteine :

spirulinaglucidealga spirulina 71%, soia 38 – 40 %, seminţele de floarea soarelui 27%, arahidele 25,8%, lintea boabe 25%, fasolea boabe 23%, mazărea boabe 21,5%, nucile 21% ; folosirea a cel puţin un super-aliment în fiecare zi, de genul : lăptişor de matcă (0,2 – 0,4 grame / zi), polen granule (15-30 g / zi), propolis (3 – 4 „biluţe” de dimensiunea unei jumătăţi de falangă), spirulină (cel puţin 2 grame / zi), aloe vera gel (minim 50 ml / zi), germeni de grâu (minim 50 g / zi), rădăcină de Ginseng (minim 10 g / zi) ;

 

– folosirea alimentelor surse de AG omega 3 ;

 

drinking-water-460_979746c– consumul a cel puţin 2,5 l de apă pe zi ;

-băi calde (atenţie la vârstnici, cardiaci şi la diabetici !) ;

-toaleta tegumentară zilnică a întregului corp şi o vestimentaţie curată;

 

 

 

5243699-sunbath-expunerea la soare, sau o plimbare pe-afară de cel puţin 20 – 30 minute / zi ;

 

 

 

 

 

plantsandpots_img

 

-aeroionizarea negativă (prin plante de interior sau / şi concedii petrecute la munte sau la mare) ;

 

 

 

 

la_sun_sleep_cuddle-asigurarea unui optim de 8 – 10 ore de somn / zi şi obiceiul de a ne culca devreme;

 

 

 

 

 

 

-normoponderalitatea ; personalitatea de tip B ;

-vârsta tânără ;

happy-family-on-the-floor-confortul fizic şi psihic, sentimentul de automulţumire, împlinire şi satisfacţie ;

-sentimentul că sunt iubit şi acceptat, o căsnicie şi o familie de bună calitate ;

 

 

 
-apartenenţa la un cult religios care promovează morala creştină şi doar adevărurile Biblice, cât şi participarea cu regularitate la serviciile publice de închinare.

 

 

___________________________

Factori care scad apărarea corpului :

STRESUL, depresiile şi sentimentul frustrării ;

fumatul ; alcoolismul cronic ;

neodihna (sub 7 – 8 ore / zi de somn) pe o perioadă mai lungă de o săptămână şi obiceiul de a ne culca târziu seara (după ora 22) ;

unele boli : autoimune, diabetul zaharat, cancerul, leucemiile, limfoamele, hipotiroidia, insuficienţa cortico-suprarenaliană cronică, boala Cushing, tuberculoza, SIDA, hiper- şi hipofuncţia tiroidiană, hipofizară etc. ; unele medicamente luate în regim cronic : antiinflamatoarele steroidiene şi nesteroidiene, tratamentul citostatic, anti-tuberculoasele, terapia antibiotică etc. ; suprasolicitarea cronică fizică şi psihică ;

consumul cronic de dulciuri concentrate ;

deficitul alimentar al vitaminelor C,E,A, B6, al mineralelor şi al anti-oxidanţilor ;

dieta vegetariană incorect înţeleasă, greşit aplicată, unilaterală şi cea dezechilibrată ;

dieta preponderent de origine animală ; alimentaţia bogată în colesterol şi grăsimi ; ateroscleroza avansată ; alimentaţia bogată în pro-oxidante (prăjeli, afumături, fripturi etc.) şi “E”-uri alimentare periculoase ; mâncatul repetat peste măsură (îmbuibarea) ;

subalimentaţia, posturile prelungite sau / şi repetate frecvent, curele de slăbire ; subponderalitatea pe de-o parte şi respectiv, supraponderalitatea şi obezitatea pe de altă parte ;

consumul de droguri (şi cafeaua este un drog !) ;

poluarea atmosferică ; unele noxe chimice de la locul de muncă ;

aeroionizarea pozitivă (din marile aglomerări urbane) ;

apa de fântână poluată şi infiltrată cu nitraţi şi nitriţi (adesea la sate) ;

consumul a mai puţin de 1,5 l de apă pe zi ;

gradul mare de murdărie al vestimentaţiei şi tegumentelor ;

o locuinţă insalubră, supraaglomerată, cu multă umezeală ;

singurătatea, lipsa prietenilor, celibatul, călugăria ; detenţia în puşcărie, izolarea prelungită de familie, prieteni, emigraţia ;

personalitatea de tip A ; graviditatea, lehuzia şi perioada de alăptare fiziologică, sau prelungirea nejustificată a alăptării peste 6 luni ;

sarcinile repetate ;

îmbătrânirea fiziologică ;

convieţuirea în promiscuitate cu animale (câini, pisici, hamsteri etc.), într-un spaţiu restrâns (apartament de bloc) ;

navetismul .

_______________

Autor – Dr.Călin Mărginean

4 comments to Imunitatea – cel mai bun medicament

  • Total de acord cu cele scrise mai sus, dar in majoritatea articolelor de acest gen, se omite produsele de la albine care sunt … hai sa nu spunem pe primul loc, dar un loc 3 sigur il ocupa. Daca vorbim despre imunitate, o vitaminizare a organismului, rezultatele se observa in 7 zile cu produsele NEFALSIFICATE de la albinute. Lucru testat si garantat !

  • Pentru cei cei mai multi dintre noi, problema reala este intarirea imunitati motiv pentru care unii pot doar sa incerci, pe gand alti au de la mama natura o astfel de imunitate…
    Oricum, sunt de parere ca e un intreg capitol pentru subiectul asta.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>